Pages

Sunday, April 11, 2010

Di mane ingin ku belayar….


Bissmillahirahmanirrahim…di sini aku ingin menulis seribu kata2 dan kenangan yg selame nie terpahat di hati ku..mungkin tuhan sahaja yg tau betapa hakikat idup didunia nie..sakit pedih menangis ketawa gembira dan siapakah aku didepan orang sekeliling ku..niat dihati x kesampaian tp itulah lumrah idup yg mesti ditempuhi..kini aku brseorangan..seperti burung merpati brterbangan mencari jalan yg boleh mengubah idupnyer kearah yg dpenuhi buih2 ombak..sangat indah..pernah tercapaikah nikmat itu….

Dulu form 3..aku pernah mempunyai seorang kawan baik..nama nyer nor azila binti iskandar..anak ke 3 daripada 3 adik bradik..ayah die keje doktor dan ibu die x silap cikgu bahasa english…umah die dekat je kubang kerian..n time tu die sekolah menengah kubang kerian 1 x silap aku..umurnyer same ngan aku..kini dia menjadi seperti kapas putih sehalus kain sutera..aku kenal die pun disebabkan kawan die..kata kwn baik die..die tnggi cam aku,manja sikit,org yer pandai,.kulitnyer cerah..suka merajuk,,pe yg aku kagum ngan die..pe die uat x pernah mengalah...die ade sbuah motor skuter…org berada gak ar…umah banglo 2 aras ag..urm byk ag lah..masa tu aku tidak pernah berjumpa ngan die selame 2 tahun mungkin belum tibanya masa untuk ku bersua… dalam 2 tahun tu.. aku mengetahui satu kesakitan yg die alami yg selama nie x pernah pun bagitau…kenapa n mengapa…rupa2 nyer die de penyakit buah pinggang n barah tulang..betapa seksanyer die..selalu masuk wad..semenjak tu lah die asyik mengadu kesakitan nyer padaku…dgn ketangisannyer..sakit nik..sakit...tolong nik!!!..pe yg aku leh uat..betapa rugi n bodoh nyer aku tidak dapat uat pe2…aku just boleh berdoa je..itu lah harapan aku..time tu jugak..aku dah clash ngan die 3 4 kali dah..dsebabkan die tau kekurangan nyer..n die selalu kate..ila hidup x lame ag nik maybe 2 3 tahun ag..uat pe nk bersame syg..baik lupa kan ila..setelah dia dipindah ke sekolah berasrama penuh di kedah..aku asyik call n msj jer..knp die hadir dlm idup ku dan still ingin bersama ngan ku...sedangkan aku x prnah memenuhi hajatnyer dan bukan terbaik utk nyer...setelah 2 3 tahun bersama ngan nyer pahit n manis dilalui..die lah ppuan yg terbaik bagi ku dan barulah aku kenal betapa tngginyer langit di dunia yg nyata walaupun die x seperti ppuan len...

Selepas dua minggu keputusan spm..alhamdulilah dapat juga mnyambung pelajaran di uitm..dan baru aku tau siapa aku dan kenapa tuhan menguji idup ku..setelah aku menyayanginya dgn penuh jiwa ati ku..lebih daripada keperibadian dan berakhirnya sayu kedengaran tiupan seruling didalam hati yang sedang menangis betapa sakit dan pedih nyer perasaan…siapa sangka.. pernah ada rasa perasaan cinta antara kita sehingga sekarang aku masih tringat akan suara nyer..kata2 nyer..tangisannya.. perangai nyer.. jauh sudut pandangan ku terhadap dia setelah mengetahui segala kebenaran.. janganlah membuat orang berharap jika kita tidak tahu bagaimana berakhirnya sebuah epilog..baik kita mengakhiri segala epilog sebelum epilog membuat kita mencari hala tuju…kini hanya tinggal kenangan.. dimane ku ingin mencari nyer yg asal..ku betul2 merinduinya…

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...