Pages

Friday, December 31, 2010

Terlerainya detik2 manis...

Xpdc kayak di lembah belum..
Sepanjang program "Ekspedisi Kayak @ Sg Perak, Lawatan Mesra ke Kg Chuweh @ Lembah Belum & Abseiling @ Sg 6 Tasik Banding" pe sumer pd 23-26 Disember 2010 yg lalu sangat-sangat menjiwai kemana ku pergi..ia membawa seribu erti dalam hidup ku..ekspedisi ni 4 org jer wakil uitm seri iskandar,perak..aku,ainy,farah,n buu.kitorang peserta pertama yg smpai dgn harapan tnggi..tapi rupa2 nyer ia sumer harapan palsu setelah melihat kawasan kem sgt sepi n membosankan...
ini lah camp salak north nampak cam best kan..
belum g belum tau k..haha sgt best..
jam tangan sentiasa berdetik mengira waktu menunggu peserta len..rupa2 yer komander jugak..komander perlis n kembara kesatria dari uitm Terengganu.. semakin hari semakin rancak program nie n smakin memecah kesepian didalam kem ni..pada mase yg same..tiba2 mood aku trus brubah mnjadi sgt happy ngan kwn2 yg len..haa..malam tu de la bahagi kumpulan..x sangka lak aku duk skali ngan farah..buu ngan ainy uat muka x puas ati jer.ehehe...sory yer..yg pnting senyum..:)x perlu kata2 pe..kate farah n buu ngan gaya sekali..hiiii..x leh bla muka buu,..so lawak sgt2.. sblm xpdc kat sungai perak keesokan..de latihan kayak ptg tu..lama aku x berkayak..dapat sntuh gak ‘padel’  mengayuh kat tasik camp salak north.
 training water confident
Pagi keesokannya..lepas solat subuh terus siap2 utk xpdc kayak sungai perak..aku hairan bile nk jpe org aslinyer..ikut tentatif ari nie..shhs..x fhm aku ngan program nie..sampai je kat kuala kangsar selipar aku hilang la pulak..hairan gak aku caner leh hilang..sumer kayak aku cari x de pun..sedih aku..terpaksa la beli selipar kat pasar area tu..
duk pikir mane la selipar aku hilang...
rehat2 jap terus balik camp..malam tu de pe ek..de la nyanyi2 kut..time nie jgak ramai suh g nyanyi..aku sbnrnyer x suka karok..just biase2 jer ok la..tp kalu uat show skit..mati la aku..time nie gak bleh ainy rakam aku duk nyanyi..ish nakal btul die nie..huuhuh n then cukup la utk ari nie..
mentari terbit jua dibiasi kilauan cahaya matahari kat tasik camp salak north..sgt cantik..ari nie x sabar2 nk g lembah belum..ainy lak x sabar2 nk jupe org asli..huhuhu..

sebelum bertolak ke kg chuweh
Ini lah wakil uitm perak(ainy,farah,buu n nik)
time kat kg chuweh..umur belasan tahun dah de anak..cner tuh..?huhuhu..time tu gak cuaca panas gak ar..sambil2 duk uat game ngan org asli..hahaha..org asli blur..mybe syok kut kejutan budaya disebabkan farah..farah2..ko mmg enjoy lah..

muka2 ceria peserta xpdc kayak
 gelagat orang asli
air yg tenang menjadi sambutan buat ku
lepas tu terus g water point..huhuhu..sgt best..main2 sapu pasir lak kat muka ainy..huhu..so sory yer ainy..jgn mara pe2 pun aku anggap ainy macam adik nik sendiri ..sbnrnye aku xleh mandi lame sgt kat water point tu coz aku x nk rase sengal balik kat tulang belakang aku..x tau lah knp..kat situ  de uat abseiling..aku nk join tapi malang ar..aku pakai kasut tapak licin..tapi jgn wisau lah..lepas2 nie leh join ag..huhuhuhu...

cuba tengok air terjun..cantik kan leh uat abseiling ag..
muka2 dalam kekenyalan.,haha
makan malam kat rainforest resort..sedap gak ar....nk try dtg ar..
dalam kul 7 kitorang terus balik camp..sgt letih..lepas solat isya’ leh lak aku tertido kat tmpat solat..mujur la..mira n kawan die dtg..nk charge fon..kalu x..sampai pagi sok laa..aku tido..program nie dah nk sampai penghujung dah..sedih lak rase n rase x puas ag nk enjoy2..pe2 pun ia btul2 kenangan manis tahun ni..thanks all..bagi kegembiraan di mana bulan menyenari keindahan di tasik..miz u all.eh cner aku nk blik umah ek..nk blik ngan bus or train ek..blur..blur..mujur la de ainy..suh parent die antar kat medan gopeng..pe2 pun tima kasih byk2 makan2 pe smer...
ade can muka org sabah ker..x de kan..hehehe

3 comments:

  1. ohh, baru nak komen, HAHA :)
    nice, bgs,, kenangan terindah kan? hehe,simpan elok2 dlm ingatan
    will miss that moment nik.

    ReplyDelete
  2. urm best la jgk..so sweeet..huhuhu..mcm nk g sekali lagi rase..hohoho..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...